Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z podstawami teoretycznymi zabawy - zabawa w rozwoju małego dziecka, zasady obowiązujące w zabawie, wartość zabawy w terapii oraz przedstawienie możliwości wykorzystania różnych zabaw we wspieraniu rozwoju małego dziecka.

Student:

Zna i rozumie ideę projektowania kompleksowego wsparcia terapeutycznego dziecka, jego rodziny i środowiska: planów wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (IPWWR), oddziaływań wspomagających i ich ewaluacji.

Potrafi projektować kompleksowe wsparcie terapeutyczne dziecka i jego rodziny, z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego oraz racjonalnego usprawniania.

Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji wewnątrz rodziny oraz jej miejsca w środowisku.
Ma świadomość o wartości podejmowania działań na rzecz zadań rodziny w zakresie kształtowania jej profilaktycznej i ochronnej funkcji wobec dziecka.

Podstawowym celem praktyki jest weryfikacja nabytej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w praktycznym działaniu na rzecz dziecka i rodziny w procesie WWR


Program kursu Psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej edukacji zawiera blok zajęć teoretycznych i praktycznych. W formie warsztatowej przeprowadzimy analizę metod wspomagania rozwoju dziecka  oraz metod wczesnej edukacji.