Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z podstawami teoretycznymi zabawy - zabawa w rozwoju małego dziecka, zasady obowiązujące w zabawie, wartość zabawy w terapii oraz przedstawienie możliwości wykorzystania różnych zabaw we wspieraniu rozwoju małego dziecka.
- Lærer: Małgorzata Brodacka
Student:
Zna i
rozumie ideę projektowania kompleksowego wsparcia terapeutycznego dziecka, jego
rodziny i środowiska: planów wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny
(IPWWR), oddziaływań wspomagających i ich ewaluacji.
Potrafi projektować kompleksowe wsparcie terapeutyczne dziecka i jego rodziny, z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego oraz racjonalnego usprawniania.
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji wewnątrz rodziny oraz jej miejsca w środowisku.Ma świadomość o wartości podejmowania działań na rzecz zadań rodziny w zakresie kształtowania jej profilaktycznej i ochronnej funkcji wobec dziecka.
Podstawowym celem praktyki jest weryfikacja nabytej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w praktycznym działaniu na rzecz dziecka i rodziny w procesie WWR
Program kursu Psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej edukacji zawiera blok zajęć teoretycznych i praktycznych. W formie warsztatowej przeprowadzimy analizę metod wspomagania rozwoju dziecka oraz metod wczesnej edukacji.
- Lærer: Beata Sokołowska